sommergemüse
Banned
Hi, um für Need for Speed: Shift Mods erstellen zu können, muss man einen Repacker schreiben, der die veränderten Dateien wieder zu einem BFF-Archiv zusammenfasst.
Hier sind Infos zu dem Aufbau, ich habe C++ Grundkenntnisse, das ist aber zu viel für mich (noch):
Via
(Original Thread)
Auch wenn es von denen einer Schafft, würde ich trotzdem gerne wissen, wie man sowas macht 🙂
Hier sind Infos zu dem Aufbau, ich habe C++ Grundkenntnisse, das ist aber zu viel für mich (noch):
Bugtest schrieb:in case someone is interested the following is the explanation of all the fields of the bff archives.
yeah I know that probably was faster for me to just write the repacker but I'm sure that many people will have fun with these info:
Code:BFF header: bytes description 4 " KAP" ("PAK " in big endian) 4 0x03004010 4 files 4 alignment 4 zero 4 0x800 0x100 name of the archive 4 X118, size of the information table 4 zero 4 X120, size of the name table + 0x308 4 DHSA field offset 4 DHSA field size 1 zero 1 X12d, set it to 0 1 zero 1 zero X118 information table 4 "TXEP" 4 not verified 0x100 Gecko.xml or GeckoDemo.xml 0x100 C:\DEV\Gecko\ or C:\DEV\GeckoDemo\ 0x100 PC X120 name table
Code:information table: 4 unused (set it as you want, the game works in any case) 4 unused (set it as you want, the game works in any case) 4 absolute offset of the file 4 ever zero 4 size of the file in the archive (for example its compressed size) 4 size of the extracted file 4 zero 4 zero 4 type, set it to 0 (2 is meant for compressed files) 4 zero 4 CRC of the file as is in the archive 4 extension (example: fxo)
have phunCode:name table: 4 absolute offset where is located the name string 4 zero 4 not verified, tell me if there are problems 4 not verified, seems only a date timestamp
Via
Du hast keine Berechtigung, den Link zu sehen, bitte Anmelden oder Registrieren
(Original Thread)
Auch wenn es von denen einer Schafft, würde ich trotzdem gerne wissen, wie man sowas macht 🙂
Zuletzt bearbeitet: